מתי לשלוח או להעלות תוכן טה מדיה

שיתוף

מתי להעלות פוסט, לפרסם ניוזלטר או לשלוח סמס?

מתי לשלוח או להעלות תוכן טה מדיה

נניח שאתם רוצים להעלות תוכן שיווקי לפייסבוק, לשלוח ניוזלטר לרשימת התפוצה או לשלוח סמס המכריז על מבצע. כיצד תחליטו מתי לעשות זאת, והאם יש "שעות אידיאליות" לפרסום? 

התשובה, כמו תמיד – "תלוי": מצד אחד, לא קיים תזמון מושלם כקביעה גורפת, המתאים לכל סוגי העסקים ותחומי העניין. מצד שני, יש כמה פרטים שכדאי לקחת בחשבון כאשר קובעים תזמון לשליחת חומרים שיווקיים או העלאת קמפיינים.

מה צריך לקחת בחשבון לפני שמפיצים את התוכן לקהל?

  • מתי הלקוחות יראו את התוכן? – ככלל, רוב הקהל הישראלי גולש ברשתות החברתיות בשעות הערב, אחרי העבודה. עם זאת, יש מקום לשיקול דעת והתאמה למאפיינים המדויקים של העסק: לדוגמה, אם קהל היעד שלכם שומר שבת, עדיף לא להעלות פוסטים או לשלוח תכנים אחרים בסוף השבוע. אם אתם מכוונים לאמהות טריות, יתכן שדווקא השעות הקטנות של הלילה תהיינה יעילות יותר. 
  • שעות פעילות באתר – באמצעות מערכת האנליטיקס של גוגל, ניתן לראות בקלות מתי שעות העומס באתר: הן מבחינת תנועה (כמות מבקרים) והן מבחינת המרות (כמות רכישות). על פי זה ניתן לתכנן כמה זמן לפני שעות העומס, כדאי לשלוח את פרטי המבצע.
  • הרגלי קנייה – כמה זמן מראש הלקוחות שלכם בדרך כלל נערכים לחג או לאירוע ורוכשים מתנה? באיזה שלב במסע הלקוח, השירות שלכם אקטואלי ודחוף? על פי הנתון הזה, ניתן להעריך כמה זמן מראש יש להפיץ את התוכן השיווקי.
  • מהות התוכן – האם התוכן הינו הצעת ערך מיידית (מבצע)? האם זהו תוכן מיתוגי להיכרות עם השירות, המוצר או המותג שלכם? האם המסר הוא ראשוני במסע הלקוח או מיועד לשלבי הסיום? מה משך הזמן מרגע שבו יחשף הקהל למסר, יהיה מקום להנעה לפעולה?
  • חיוני לעומת מותרות – האם המוצר או השירות שלכם הינו חיוני או בגדר מותרות? כאשר דבר הינו חיוני (מזון לדוגמה), אין תהיה לגבי רכישתו אלא רק לגבי המחיר – ומבצעים זאת ברגע הצורך. אך כאשר סכום הרכישה גבוה ו/או נחשב כמותרות, הלקוחות בדרך כלל יעדיפו לבצע את הרכישה בזמן שנוח להם ("אחרי שהוויזה יורדת", "בסוף החודש אם יישאר כסף" וכיו"ב).
  • מועד סיום המבצע – אם מבצע קיים כל הזמן, אז הוא לא באמת מבצע אלא המחיר הקבוע. לכן, לרוב המבצעים יש מועד שבו התוקף אמור לפוג – וזה מה שדוחף את הלקוחות לפעולה. אף אחד לא אוהב לפספס הזדמנות או מבצע, ולכן לרוב לקוחות יזדרזו להזמין לפני שנגמרת ההטבה. 

אלו הדגשים העיקריים שעליכם לקחת בחשבון, בבואכם לקביעת התזמון לשליחת המסרים והעלאתם לפרסום.

 

רוצים לשמוע עוד על הדרכים בהן טה מדיה יכולה להרים את העסק שלכם למעלה?