פיתוח ותכנון אסטרטגיית שיווק בווידאו

שיתוף

פיתוח ותכנון אסטרטגיית שיווק בווידאו

פיתוח ותכנון אסטרטגיית שיווק בווידאו

כל מנהל שיווק יודע היטב עד כמה חשוב לתכנן מערך תוכן מסודר ומעוצב לכל מוצר או שירות שהוא אחראי על שיווקו. מנהל כזה יודע לדרוש סדרות של כתבות או פוסטים, לבקש עדויות ולהתיש מעצבים עד שהכל יושב בול עם ספר המותג – אבל משום מה כשזה מגיע לווידאו, עדיין נדמה כאילו צריך רק סרטון אחד שיהיה בפרונט.

וזה לא תמיד נכון.

אולי כשהמטרה היא הצגת פעילות החברה באופן כללי, אפשר לומר שסרטון תדמית בודד יעשה את העבודה. אבל תוצאות אופטימליות יתקבלו מתכנון מדויק של אסטרטגיית שיווק וידאו. מה לעשות, הימים שבהם סרטון בודד היה מוכר מוצר, מוביל ליצירת קשר או גורם למתעניין לרכוש שירות תמו מזמן!

לכן, כדי שלא רק תסמנו צ'ק על כך ששילבתם סרטונים בקמפיין – הפעם נדבר על אסטרטגיה להפקת וידאו שיווקי שבאמת עושה את העבודה.

איך מתכננים אסטרטגיית שיווק וידאו שבאמת עובדת?

המקום הראשון שבו מתחילים הוא חדר הישיבות: כדי להפיק סרטוני וידאו שיווקיים/מכירתיים באופן שוטף, חשוב לשאול את צוות השיווק שלכם מספר שאלות מפתח:

  1. איפה הכי קשה לכם לייצר מעורבות?
  2. איפה הכי מאתגר אתכם להגדיל את החשיפה?
  3. איפה הכי חסר לכם להעניק ביטחון במוצר או בשירות שאתם משווקים?

בנוסף היינו מגדילים לעשות ומבקשים ממחלקת המכירות לספר לנו מה הכי חסר להם בתהליך המכירה: האם חסרות דוגמאות? המלצות? הדמיות? האם מה שאתם רוצים הוא פשוט לעשות רושם?

ככל שהתשובות לשאלות תהיינה מפורטות יותר, תכנון האסטרטגיה השיווקית בווידאו יהיה טוב יותר!

למה?

כי סרטונים פותרים ״בעיות״ בשיווק ובמכירה שהמילה הכתובה או תסריט המכירה של הסוכן שלכם לא מצליחים להתמודד איתם.

  • סרטוני המלצה יתנו בטחון לקונה שהוא לא ״הפראייר״ הראשון או היחיד, ושלא עובדים עליו.
  • סרטוני מוצר טובים ימחישו את המוצר באופן מושלם וילהיבו את הקונה, כך שלסוכן שלכם יישאר רק להראות ללקוח איפה לחתום.
  • וסרטונים קצרים, חווייתיים, אנרגטיים יגרמו לחשיפה גדולה יותר למוצר/שירות שלכם – גם אם הצופה נתקל/ה בהם ב"טעות" ל-3 שניות בפיד ולא יותר.

כמו שהמפיק ויוצר הווידאו שלנו אומר: ״סרטונים זה החיים״

תכנון ופיתוח אסטרטגיה בוידאו יכול להיות מורכב ומסועף. על כן נתמקד בשתי הנקודות החשובות ביותר בהשקה של כל קמפיין שיווקי: זיהוי ומיפוי הנקודות הקריטיות בקמפיין בהן נשתמש בווידאו, והתייחסות לבחירת סגנון הסרטון בהתאם לפלטפורמה.

1. תמיד להסתכל על הקמפיין מלמעלה.

חשוב לבדוק מהו מסע הלקוח שלכם, לבחון אילו צמתים קריטיים בתהליך ולמקם שם לפחות סרטון מסוג אחד.
אם הלקוח הפוטנציאלי שלכם מגיע מהרשתות כמו פייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק, תרצו לתפוס את תשומת ליבו כמה שיותר מהר; ולהעביר אותו לדף נחיתה שבו לא יהיו רעשי הרקע של הרשת החברתית ממנה הגיע. זהו העוגן הראשון בו היינו ממקמים וידאו קצר ולעניין עם הבטחה סופר ממוקדת לפי קהל היעד.
אם הלקוח הפוטנציאלי מגיע מחיפושים ברשת, היינו ממקמים וידאו ״ארוך״ יותר ומפורט יותר על השירות או המוצר שלכם. הסיבה פשוטה: כנראה שהלקוח חיפש פתרון לבעיה שיש לו, וכרגע יש לו זמן לעשות זאת. אומנם לא צריך לאכול סתם את הראש, אבל כן להציג את הכל בדרך המלאה והקצרה ביותר, וזאת מבלי לחסוך במידע כדי להבהיר לו שאתם מקצוענים לעומת המתחרים שלכם ברשת.

2. סגנון הסרטון מול בחירת הפלטפורמה.

איזה סוג סרטון ואורך נכון לפי הפלטפורמה בה התהליך מתרחש? ניקח 2 נקודות קיצון – שיווק באמצעות תוכן, למשל ערוץ יוטיוב, שם התוכן הממוצע הוא בין 8-14 דק׳ והסרטון יכול להיות מעונב/שמרן/״רגוע״, בתלות בקהל יעד; לעומת טיק-טוק שם צריכים להיות סופר יצירתיים ובועטים בזמן קצר מאוד רק כדי למשוך את תשומת לב הגולשים.
ככלל, סרטונים קצרים, יצירתיים ומעוררי סקרנות, באורך 20 עד 40 שניות, הם כלי מצוין לתפוס את תשומת הלב של הצופים בקמפיינים ברשת ולהניע אותם לנכסים הדיגיטליים שלכם להמשך תהליך.
סרטונים ארוכים יותר מבוססי תוכן, סרטוני טיפים והדרכות באורכים שונים מ-3 דק׳ ועד 20 דק׳, טוב שיהיו זמינים לצפיה בכל הנכסים הדיגיטליים שלכם – ערוץ היוטיוב, ספריית הסרטונים בדף הפייסבוק העסקי, IGTV המקושר לעמוד האינסטגרם שלכם וכמובן בדפים הרלוונטיים באתר החברה.
כל הסרטונים באורך הביניים – דקה עד שלוש דקות, רלוונטיים לדפי הנחיתה והמכירה של המוצר/שירות שאתם מציעים. הם גם אפקטיביים מאוד כאשר תבצעו מהלך רימרקטינג על לקוחות שנכנסו לאתר שלכם ולא רכשו – שם תוכלו להשתמש בסרטוני ממליצים, סרטוני הדרכה והמחשה של מוצרים וסרטוני השראה.

לסיכום: בניית אסטרטגיית שיווק וידאו

פיתוח ותכנון אסטרטגיית וידאו לקמפיינים יכול להיות תהליך מסועף ומורכב מאוד – או פשוט ובסיסי.

זכרו: מפו את הצמתים הקריטיים לשימוש בסרטונים והתאימו את סוג וסגנון הסרטון לפלטפורמה ולמיקום הסרטון בתהליך השיווקי.

אם חשוב לכם לדייק את התהליך אצלכם בחברה או תרצו לקבל הצעה להפקת סרטונים לקמפיינים שלכם, מוזמנים ליצור קשר.

רוצים לשמוע עוד על הדרכים בהן טה מדיה יכולה להרים את העסק שלכם למעלה?