במגוון סוגי הקמפיינים בגוגל קיימים מספר קמפיינים חזותיים אשר חושפים מודעות ויזואליות (באנרים/וידאו) על פי הגדרת הקהל, או ביטויים רלוונטיים שאותם הקהל חיפש.
לפני שמשיקים קמפיין מסוג זה, יש להכין את החומרים הדרושים על פי הגדרות של גוגל, לפי הקמפיין הרצוי. להלן תוכלו למצוא את כל ההגדרות ודוגמאות למודעות בחלוקה לסוגי הקמפיינים השונים.
מודעות רספונסיביות – Responsive Display Ads
מודעות אלו מיועדות בעיקר לשימוש ברשת המפרסמים של גוגל (אתרים ואפליקציות עם הסכמי פרסום עם גוגל). קיים מגוון רחב של גדלים אפשריים, אבל בפועל כ-90% מסך החשיפות ברשת מושג על ידי ארבעה גדלים פופולריים שנפרט להלן. מומלץ להתחיל במידות הללו ורק אחר כך, משיקולי תקציב או מיקומים, לשקול להוסיף גדלים נוספים..
שני דגשים נוספים שיש לקחת בחשבון הם משקל המודעה והפורמט שלה:
כל הבאנרים חייבים להיות במשקל של עד 150MB.
כל הבאנרים חייבים להיות בפורמט JPG, JPEG, PNG, GIF.
המידות הכי פופולאריות -(מובייל ודסקטופ) –
- גובה 250 פיקסל X רוחב 300 פיקסל (Medium Rectangle)
- גובה 90 פיקסל X רוחב 728 פיקסל (Leaderboard)
- גובה 50 פיקסל X רוחב 320 פיקסל (Mobile Leaderboard)
- גובה 600 פיקסל X רוחב 160 פיקסל (Wide Skyscraper)
מידות נוספות (מובייל ודסקטופ) –
- גובה 200 פיקסל X רוחב 200 פיקסל (Small Square)
- גובה 250 פיקסל X רוחב 250 פיקסל (Square)
מידות נוספות (מובייל) –
- גובה 100 פיקסל X רוחב 320 פיקסל (Large Mobile Banner)
- גובה 320 פיקסל X רוחב 320 פיקסל (Mobile Full Page Flex)
מידות נוספות (דסקטופ) –
- גובה 90 פיקסל X רוחב 970 פיקסל (Large leaderboard)
- גובה 60 פיקסל X רוחב 468 פיקסל (Banner)
- גובה 600 פיקסל X רוחב 300 פיקסל (Half page)
- גובה 280 פיקסל X רוחב 336 פיקסל (Large Rectangle)
- גובה 250 פיקסל X רוחב 970 פיקסל (Billboard)
- גובה 60 פיקסל X רוחב 234 פיקסל (Half Banner)
- גובה 600 פיקסל X רוחב 120 פיקסל (Skyscraper)
- גובה 240 פיקסל X רוחב 120 פיקסל (Vertical Banner)
- גובה 1050 פיקסל X רוחב 300 פיקסל (Portrait)
- גובה 150 פיקסל X רוחב 180 פיקסל (Small Rectangle)
מודעות דינמיות – Dynamic Display Ads
מודעות דינמיות משמשות בעיקר לשיווק חוזר (Remarketing). ברוב המקרים הן מועלות באופן אוטומטי מקטלוג המוצרים שלכם (Catalog Feed) בגוגל מרצ'נט סנטר (Google Merchant Center) לתוך תבנית המודעה. קיימת גם אפשרות להעלות באופן ידני, אם ברצונכם לשלוט יותר במודעות אשר ייחשפו לגולשים. גם כאן, הבאנרים חייבים להיות באחד מהפורמטים הבאים: JPG, JPEG, PNG, GIF.
מודעות רוחביות (Landscape) –
יחס (Ratio) אורך/רוחב – 1.91:1
גודל – כל גודל אשר גדול מ- גובה 314 פיקסל X רוחב 600 פיקסל
משקל – עד 5MB
מודעות מרובעות (Square) –
יחס (Ratio) אורך/רוחב – 1:1
גודל – כל גודל אשר גדול מ- גובה 300 פיקסל X רוחב 300 פיקסל
משקל – עד 5MB
** בשני סוגי המודעות, מומלץ להמעיט בטקסט, ובכל מקרה לא יותר מ 20% מגודל המודעה. במקרים מסוימים, הפלטפורמה תכווץ את המודעה (על מנת להתאים למסכים ספציפיים), ותחתוך עד 5% מהקצוות, כך שכדאי להימנע מתמונה "גולשת" (Bleed)
לוגו מרובע (Square) –
יחס (Ratio) אורך/רוחב – 1:1
גודל – כל גודל אשר גדול מ- גובה 128 פיקסל X רוחב 128 פיקסל (המידה המומלצת ביותר היא גובה 1200 פיקסל X רוחב 1200 פיקסל)
משקל – עד 5MB
לוגו רוחבי (Landscape) –
יחס (Ratio) אורך/רוחב – 4:1
גודל – כל גודל אשר גדול מ- גובה 128 פיקסל X רוחב 512 פיקסל (המידה המומלצת ביותר היא גובה 300 פיקסל X רוחב 1200 פיקסל)
משקל – עד 5MB
** בשני המקרים, מומלץ למרכז את הלוגו, ולהטעין במערכת ללא רקע (קובץ PNG)
מודעות יוטיוב – YouTube Ads
הפרסום ביוטיוב מתבצע במהלך צפייה וחיפוש של סרטונים של צד שלישי (לא של המפרסם), ולכן קיים אתגר גדול לתפוס את תשומת ליבם של הצופים (חישבו על זה, אתם כרגע מחפשים סרטון או צופים באחד – האם תשומת הלב שלכם בדבר שחיפשתם או בבאנר או במעברון בין הסרטונים? התשובה כמובן, במי שיבלוט ויעניין אתכם יותר).
מודעות סטטיות / באנרים (Overlay) –
מודעות אלה יופיעו אך ורק בגרסת הדסקטופ של יוטיוב, בחלק התחתון של הסרטון, בזמן שהוא מתנגן, ולא יעלו על 20% מגודל המסך.
גודל – גובה 70 פיקסל X רוחב 480 פיקסל
פורמט – GIF, PNG, JPG סטטי
משקל – עד 150KB
מודעות סטנדרטיות (Standard Display) –
מודעות אלו יופיעו לצד הוידאו (ימין) בזמן הצפייה, ויכולות להיות סטטיות או אנימציה (GIF), ללא פסקול.
גודל – גובה 250 פיקסל X רוחב 300 פיקסל
פורמט – GIF, PNG, JPG
משקל – עד 150KB
אורך אנימציה מקסימלי – עד 30 שניות
אודיו – ללא
כרטיסיות ממומנות (Sponsored Cards) –
מודעות אלו יופיעו בצד ימין של הסרטון בזמן שהוא מתנגן, ומהוות מעין טיזר לתוכן נוסף.
יחס (Ratio) אורך/רוחב – 1:1
פורמט – GIF, PNG, JPG סטטי
משקל – עד 2MB
משך חשיפה – 15-20 שניות
מודעות מעברונים (Bumper) –
מודעות קצרות אלו יופיעו לפני הצפייה בוידאו המבוקש, ולא ניתנות למעבר ע"י הצופים.
פורמט – MP4, MPEG, ASF, AVI, Quicktime, Windows Media
קידוד וידאו – H.264, MPEG-2, MPEG-4
קידוד אודיו – MP3 או AAC
מהירות פריים – 30FPS
רזולוציה – 480X360 או 640X360
יחס (Ratio) אורך/רוחב – 4:3 או 16:9
משקל – עד 1GB
אורך – עד 6 שניות
ניתן להוסיף גם באנר נלווה, על פי ההגדרות הבאות:
גודל – גובה 60 פיקסל X רוחב 300 פיקסל
פורמט – GIF, PNG, JPG סטטי
משקל – עד 1KB
מודעות טרו-ויו לחשיפת תכנים (TrueView Video Discovery)
מודעות אלו יופיעו בתוך רשימת הסרטונים המומלצים לצפייה, בזמן שהסרטון מתנגן, ויוצרו מתוך סרטונים שהעלתם לערוץ שלכם.
קישור לסרטון – הקישור של הוידאו שהעלתם לערוץ שלכם
באנר – יש לבחור מתוך ארבעה באנרים שיוצרו באופן אוטומטי מהסרטון שלכם
כותרת – עד 25 תווים
תיאור – עד שתי שורות, עד 35 תווים
מודעות טרו-ויו ללא דילוג (TrueView In-Stream Non-Skippable)
מודעות אלו הן סרטונים קצרים אשר יוצגו לפני תחילת הצפייה בסרטונים המבוקשים על ידי הצופים, ולא ניתנות לדילוג ע"י הצופה.
פורמט – MP4, MPEG, ASF, AVI, Quicktime, Windows Media
קידוד וידאו – H.264, MPEG-2, MPEG-4
קידוד אודיו – MP3 או AAC
מהירות פריים – 30FPS
רזולוציה – 480X360 או 640X360
יחס (Ratio) אורך/רוחב – 4:3 או 16:9
משקל – עד 1GB
אורך – עד 15 שניות
ניתן להוסיף גם באנר נלווה, על פי ההגדרות הבאות:
גודל – גובה 60 פיקסל X רוחב 300 פיקסל
פורמט – GIF, PNG, JPG סטטי
משקל – עד 1KB
מודעות טרו-ויו עם דילוג (TrueView In-Stream Skippable)
מודעות אלו הן סרטונים קצרים אשר יוצגו לפני תחילת הצפייה בסרטונים המבוקשים על ידי הצופים, וניתנות לדילוג ע"י הצופה, לאחר 5 שניות מתחילתן.
פורמט – MP4, MPEG, ASF, AVI, Quicktime, Windows Media
קידוד וידאו – H.264, MPEG-2, MPEG-4
קידוד אודיו – MP3 או AAC
מהירות פריים – 30FPS
רזולוציה – 480X360 או 640X360
יחס (Ratio) אורך/רוחב – 4:3 או 16:9
משקל – עד 1GB
אורך – 12 שניות עד 3 דקות
ניתן להוסיף גם באנר נלווה, על פי ההגדרות הבאות:
גודל – גובה 60 פיקסל X רוחב 300 פיקסל
פורמט – GIF, PNG, JPG סטטי
משקל – עד 1KB
מודעות שופינג (Shopping Ads)
מודעות השופינג מוזנות באופן אוטומטי לגוגל אדס מתוך פלטפורמה נוספת של גוגל, מרצ'נט סנטר. למרצ'נט סנטר מחברים את הקטלוג של האתר (Product Feed), וכך מוזנים כל הנתונים של המוצרים באופן אחיד, ותעדכנים כאשר אתם מעדכנים את הנתונים בדף המוצר באתר שלכם.
רשימת ההגדרות ארוכה מאוד, אך לא כולה בגדר חובה. על מנת שתוכלו להשתמש בקטלוג המוצרים שלכם. אלו הן הגדרות החובה:
מספר מוצר / מק"ט (ID) –
עד 50 תווים
כותרת (Title)
עד 150 תווים
תיאור המוצר (Description)
עד 5,000 תווים
קישור (Link)
קישור לדף המוצר באתר
קישור לתמונת מוצר (Image Link)
קישור לתמונת המוצר באתר
איורים ותרשימים יתקבלו רק עבור חלקי חילוף לרכבים וכלי עבודה.
אסור לכלול בתמונה סימני מים (Watermark) או טקסט שיווקי
משקל – עד 64 מגה פיקסל או 16MB
גודל – לבוש, אבזור וכיו"ב – לפחות בגובה 250 פיקסל X רוחב 250 פיקסל. לכל יתר המוצרים, לפחות גובה 100 פיקסל X רוחב 100 פיקסל.
פורמט – GIF, JPEG, JG, PNG, BMP, TIFF
מותג (Brand)
שם המותג, למעט ספרים, מוסיקה וכיו"ב
מלאי (Availability)
כמות המוצרים שברשותכם
מחיר (Price)
מחיר המוצר במטבע המדינה בה אתם מפרסמים
ברקוד (GTIN)
מספר סידורי עולמי (Global Trade Identifier Number). בד"כ מספר הברקוד המוטבע על גבי המוצר.
דמי משלוח (Shipping)
עלות המשלוח בנוסף למחיר המוצר
לפירוט הרשימה המלאה, הקליקו כאן.