האם לטקסט יש אורך אידיאלי

שיתוף

האם יש אורך אידיאלי לטקסט, ומה האלגוריתם של גוגל חושב על זה?

האם לטקסט יש אורך אידיאלי

אחד הפרמטרים שעולים כמעט תמיד בתחום של כתיבת תוכן לאתרים, למאמרים מקצועיים או למאמרי קידום אתרים הוא אורך הטקסט. "כתוב לי 500 מילים על…", או "למתחרים יש מאמר מעולה באורך 2200 מילים, בוא נעשה משהו דומה" וכן הלאה.

יש גם גישות לפיהן האלגוריתם של גוגל נוטה להעדיף תכנים ארוכים על פני קצרים. כך לדוגמה במאמר שנכתב בבלוג של אתר HubSpot צוין כי אורך הטקסט האידיאלי למטרות קידום אתרים צריך להיות (על פי הנתונים שלהם) בין 2100 ל-2400 מילים.

האם אורך הטקסט הוא באמת פרמטר משמעותי?

ג’ון מולר, מבכירי האנליסטים חברת גוגל (שנחשב למקור מידע מוסמך ואמין בכל הנוגע לאלגוריתם החיפוש), צייץ עוד ביולי 2018 כי "מספר המילים איננו מדד לאיכות. יש דפים עם הרבה מלל שלא אומרים שום דבר, ויש עמודים עם מעט מלל חשוב ורלוונטי".

נכון, זה היה לפני כמה שנים טובות. האלגוריתם של גוגל השתנה והתפתח מאז. אבל האם מבחינת "האורך האידיאלי לטקסט" השתנה משהו מהותי?

לדעתנו, התשובה היא שהאורך באמת לא קובע שום דבר. גם אם נניח שאורך הטקסט האידיאלי צריך להיות 2400 מילים, הרי שיש תחומים שאפשר להקיף במלואם ב-400 מילים. אז מה, סתם נוסיף מלל? "נמרח"? "ננפח"? ולעומת זאת, יש תחומים שאפילו 10,000 מילים לא יוכלו להכיל – אז מה, נקצץ בכוח? נשמיט סעיפים קריטיים?

אז כמה ארוך (או קצר) צריך לכתוב?

ההמלצה שלנו היא לכתוב על פי שלושת השיקולים הבאים:

א) מה האורך שמתאים לתוכן?

כן, לפעמים עדיף פשוט לתת לתוכן לספר את עצמו ולא להסתכל בכלל על מספר המילים. אם נושא מסוים קשור לנושא, אז לכלול אותו בתוכן. אם נושא מסוים לא קשור, או שהרלוונטיות שלו לא מספיקה כדי להיכלל באופן משמעותי בתוכן – אז פשוט להשאיר אותו בחוץ.

ב) מה האורך שמתאים לקוראים?

יש כאלה שמעדיפים לקרוא הרבה ולכן יעדיפו טקסט ארוך. יש שמעדיפים תשובה קצרה וקולעת. כדאי לזכור שאחד הפרמטרים החשובים האחרים לאלגוריתם של גוגל הוא חוויית המשתמש – ואילו הטקסט יהיה באורך שמתאים לקוראים, יש סיכוי גבוה יותר שהם ייהנו מחוויית משתמש חיובית.

איך יודעים מה הקוראים מעדיפים? אפשר להשתמש לשם כך בנתוני גוגל אנליטיקס, לראות אילו תכנים זוכים להכי הרבה פופולריות, תגובות או שיתופים. ואפשר פשוט לשאול את הגולשים.

ג) מה האורך שמתאים לכם?

גם ההעדפות של הכותבים עצמם צריכות להילקח בחשבון. יש כאלה שקשה להם לכתוב תכנים ארוכים, ולעומתם יש שמרגישים שהם מפספסים פרטים חשובים כשהם נאלצים לקצר. זכרו: התוכן שלכם הוא בסופו של דבר שלכם, ואתם צריכים להרגיש איתו בנוח.

"האורך האידיאלי" תלוי בטקסט עצמו

השורה התחתונה היא שאין מספר קבוע שאפשר לכנות אותו "אורך אידיאלי לטקסט". וגם אם לכאורה ננקב מספר כזה – כן, אפילו אם האלגוריתם של גוגל מעדיף תכנים ארוכים (נכון לאוגוסט 2021 מדובר בטווח של בין 2,100 ל-2,400 מילים, אבל המספר הזה יכול להשתנות בכל רגע) – עדיין יש פרמטרים נוספים שנלקחים בחשבון.

המטרה שלכם היא לא "לייצר תוכן עם מספר מילים מסוים"; אלא "לייצר תוכן איכותי, יעיל ובעל ערך". תוכן שיעניק חוויית משתמש חיובית. תוכן שהקוראים ייהנו לצרוך, או ירגישו שקיבלו ממנו משהו. זה מה שצריך להתמקד בו. רק כשתסיימו לכתוב את התוכן המשובח הזה, העיפו מבט במספר המילים. אם הטקסט שכתבתם מעביר את הנושא במלואו, לוקח בחשבון את ההעדפות של הקוראים ושלכם ככותבים – זהו מספר המילים האידיאלי עבורו.

 

 

רוצים לשמוע עוד על הדרכים בהן טה מדיה יכולה להרים את העסק שלכם למעלה?